Сторінки

Педагогічні новини





maxresdefault Міністерство освіти і науки України рекомендує загальноосвітнім, професійно-технічним та вищим навчальним закладам 18 – 22 січня 2016 року провести Урок Соборності «Єднання заради Незалежності». Про це йдеться у листі Міністерства від 11.01.2016 № 1/9-5 «Щодо відзначення Дня Соборності України».
Урок «Єднання заради Незалежності» та інші тематичні заходи до Дня Соборності проводиться у навчальних закладах України з метою виховання в учнів почуття патріотизму і гордості, донесення ідеї соборності, єдності та суверенності держави, що є головною умовою розвитку незалежної України. Нагадаємо, що 30 грудня 2015 року Президент України підписав Указ № 731 «Про відзначення у 2016 році Дня Соборності України».
На допомогу вчителям і викладачам навчальних закладів у проведенні уроку та інших заходів до Дня Соборності Український інститут національної пам’яті розробив методичні рекомендації.
Рекомендації щодо форми і методів проведення заходів
Відзначати День Соборності України рекомендуємо на рівні районних (міських) методичних кабінетів (центрів), навчальних закладів, кількох паралельних класів, окремих класів. Водночас звертаємо увагу на те, що під час організації Уроку Соборності вчителям важливо враховувати вікові особливості учнів, технічне забезпечення класів тощо. Ці матеріали можуть бути використані також при вивченні тем з історії України 10 класу: “Україна в роки Першої світової війни. Початок Української революції”, “Українська державність в 1917 – 1921 рр.”; 11 класу: “Україна в умовах незалежності (від 1991 року до сьогодення)”.
Орієнтовний період проведення – з 19 до 22 січня 2016 року.
У початковій школі (3 – 4 класи) в рамках курсу “Я і Україна” радимо у цікавій формі розповісти про події Української революції 1917 – 1921 років, видатних державних діячів: Михайла Грушевського, Володимира Винниченка, Симона Петлюру, Євгена Петрушевича та інших. Наводячи зрозумілі приклади, дітям варто пояснити, що таке незалежність держави, соборність та єдність. Уроки бажано проводити із музичним супроводом, читанням художньої дитячої літератури, відповідним оформленням приміщення з використанням національної символіки.
У середній школі (5 – 9 класи) під час проведення Уроку Соборності з урахуванням віку школярів учителю варто звернути увагу на висвітлення таких подій, як утворення Української Центральної Ради, проголошення УНР і ЗУНР, підписання й історичне значення ІV Універсалу Центральної Ради, урочисте проголошення Акта злуки УНР і ЗУНР.
Також рекомендуємо акцентувати на військово-політичній і культурно-просвітницькій діяльності легіону Українських Січових Стрільців – збройної формації, яка сприяла об’єднанню українських земель в єдину державу; проблемі єдності української держави на різних етапах її розвитку, соборності як умови незалежності та суверенності.
У старшій школі (10 – 11 класи) Урок Соборності повинен мати інтегрований, науково-практичний, аналітичний та узагальнюючий характер.
Зокрема, пропонуємо для учнів 9 – 11 класів такі форми проведення Уроку Соборності “Єднання заради Незалежності”:
–   заходи просвітницького характеру із залученням науковців з цієї проблематики, громадських і політичних діячів: семінари, круглі столи, лекції-презентації на тему першої незалежності та Соборності України. Наприклад, “Твоєю силою, волею, словом…”, “Незалежність починається з тебе”, “Без Соборності немає незалежності”, “Разом з власної волі з 1919-го”, “Українська революція та перша незалежність”, “Злилися воєдино однині…”.
–   ділові ігри, вікторини, диспути, брейн-ринги, обговорення, ток-шоу “Єднання заради Незалежності”;
–   відеоурок з подальшим обговоренням “Шлях до незалежності”, “Разом з власної волі з 1919-го” (див. додаток 1);
–   екскурсії (в тому числі – віртуальні) до музеїв, місць пам’яті, пов’язаних із подіями Української революції, бібліотек; відвідання тематичних виставок;
–   конкурси наукових проектів, регіональних і краєзнавчих презентацій з історії української державності “У боротьбі за незалежність” (акцію започаткувати та розпочати її проведення до Дня Соборності, а завершити і підбити підсумки до Дня незалежності України).
Наголошуючи, що Урок Соборності проходитиме в рамках Року Державності України та розпочинатиме низку заходів, важливо донести до учнів, що події 22 січня, як і тепер, відбувалися в умовах воєнної агресії Росії щодо України. У той час за несприятливих умов українці спромоглися створити єдину національну державу. Тому в ході Уроку Соборності “Єднання заради Незалежності” радимо особливу увагу приділити таким питанням:
●    УНР – перша українська держава у ХХ столітті, а 24 серпня 1991 року фактично відбулося відновлення незалежності;
●    УНР першою серед нових держав у Східній Європі проголосила незалежність – раніше, ніж три країни Балтії, Польща та Чехія;
●    проголошення Акта злуки УНР і ЗУНР 22 січня 1919 року – історичне явище об’єднання українських земель в єдину державу. Саме ці події, а не приєднання Західної України до СРСР 1939 року, є підставою для відліку історії новітнього українського державотворення;
●      українська незалежність була повалена більшовиками внаслідок “гібридної війни”, ознакам якої є невизнання наявності своїх військ на території УНР, створення маріонеткових проросійських псевдореспублік і підтримка антиукраїнських повстанських рухів.
Слід зазначити, що 22 січня – одна з найважливіших історичних дат для України. Цього дня 1918 року IV Універсалом Української Центральної Ради було проголошено незалежність Української Народної Республіки, а у 1919 році, вже за рік (22 січня 1919 року) на Софійському майдані в Києві відбулася не менш вагома подія – об’єднання Української Народної Республіки і Західно-Української Народної Республіки в одну державу.
Інформує МОН України

 Організація літніх мовних таборів

Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо).
Завдання мовного табору – показати дітям інший, відмінний від шкільного, стиль викладання, де наголос робиться на практичній частині й знаннях, які можна застосувати пізніше й у інших сферах.
Підготовку до проведення таких таборів доцільно розпочинати заздалегідь. Усі інформаційні матеріали знаходяться на сайті Міністерства http://www.mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/ .
З огляду на те, що стратегічні документи щодо вивчення іноземних мов зорієнтовані на Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, більш детально ознайомитись із основними положеннями цього документу можна на сайтах: http://www.coe.int; www.britishcouncil.org.ua; www.goethe.de/kiev.
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичне фахове видання: журнал «Іноземні мови в школах України».

Програма «Вчителі англійської мови - агенти змін»

У відповідності до Указу Президента України №614/2015    
«Про оголошення 2016 року роком англійської мови в Україні» оголошується конкурс для вчителів англійської мови на участь у Програмі  «Вчителі англійської мови  - агенти змін».  Метою програми є    підготовка   тренерів з англійської мови за згаданою програмою, для  надання   методичної  допомоги  вчителям англійської мови у районних центрах області.
 опис Програми.
18 листопада 2015 стартує Програма «Вчителі англійської мови - агенти змін»,  розроблена спільними зусиллями Британскої Ради та громадської ініціативи GoGlobal у рамках національної кампанії «Україна Speaking».
Мета
Програма спрямована на:
-       покращення якості викладання англійської мови в Україні;
-       підготовку тренерів з англійської мови, які будуть надавати  методичну допомогу вчителям англійської мови у районних центрах області.
Місце проведення
Перший етап проекту реалізується в обласних центрах Львівської, Волинської, Чернівецької, Черкаської, Вінницької, Дніпропетровської,  Херсонської областей та м.Києві.
З 7 областей-участників проекту буде відібрано по 1 вчителю з кожного району області.
У місті Києві буде відібрано по 1 вчителю з кожного району міста. Загалом буде підготовано до 170 тренерів з англійської мови.
Другий етап передбачає покриття всіх регіонів України.
Дати проведення
1-ий тренінг відбудеться з 21 лютого по 26 лютого 2016 року (включно) метою якого є вдосконалення професійної майстерності вчителів англійської мови.
Під час тренінгу будуть визначені найкращі кандидати для участі в тренінгу для тренерів, що відбудеться в серпні 2016 року.
Подача заяв та зарахування до програми
Заявки подаються онлайн:https://docs.google.com/forms/d/1Ze1tUIR3ClhFI1c0atEfbWjuoVEKhLMyE2iCSAWdsho/viewform?c=0&w=1
Вимоги до кандидатів
-     педагогічний стаж не менше 5 років у середній школі;
-     підтвердження професійного розвитку за останні 2 роки (участь у конференціях, круглих столах, онлайн курсах, зимових школах, творчих майстернях і т.н.;
-     бажання та вміння проводити семінари, спостерігати за уроками з метою надання  методичної допомоги вчителям англійської мови в районних центрах області. Відібрані вчителі повинні будуть провести тренінги для щонайменше 20-ти вчителів у своєму районі.
Строки реалізації Програми: листопад 2015 – грудень 2016 року
Плата за участь у конкурсі і Програмі: відсутня
Всі витрати на проведення тренігів відшкодовуються партнерами Програми.
Після проходження тренінгу із вдосконалення професійної майстерності вчителя, тренінгу тренера та отримання сертифікату тренера, передбачена фінансова підтримка у розмірі 2000 грн/місяць з вересня по грудень 2016, яку забезпечує вчителям благодійний Фонд Петра Порошенка, за роботу в якості тренера щодо надання методичної допомоги вчителям англійської мови.

Указ Президента України

           УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №641/2015
Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні.

 Ураховуючи роль англійської мови як мови міжнародного спілкування, з метою сприяння її вивченню для розширення доступу громадян до світових економічних, соціальних, освітніх і культурних можливостей, які відкриває знання та використання англійської мови, забезпечення інтеграції України до європейського політичного, економічного і науково-освітнього простору, на підтримку програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку, постановляю:
  1. Оголосити 2016 рік Роком англійської мови в Україні.
  1. Кабінету Міністрів України:
1) розробити і затвердити комплекс заходів на 2016 та наступні роки, спрямованих на активізацію вивчення громадянами англійської мови з метою створення для них можливостей її використання у сферах освіти, науки, культури, економіки та інших сферах, передбачивши здійснення в установленому порядку заходів, зокрема щодо:
 організації на базі вищих навчальних закладів курсів із вивчення англійської мови студентами, аспірантами, докторантами, педагогічними і науково-педагогічними працівниками, іншими громадянами;
 сприяння розширенню в установленому порядку викладання здобувачам вищої освіти навчальних дисциплін англійською мовою;
 запровадження вивчення англійської мови як другої іноземної у загальноосвітніх навчальних закладах, у яких вона не вивчається;
 розширення мережі гуртків з вивчення англійської мови у позашкільних навчальних закладах, а також практики її застосування в роботі з вихованцями, учнями і слухачами за різними напрямами позашкільної освіти;
 проведення фахових конкурсів, олімпіад та інших змагань з англійської мови серед педагогічних, науково-педагогічних працівників, учнів та студентів;
розвитку взаємного обміну учнями, студентами між навчальними закладами України та держав, у яких англійська мова є основною мовою спілкування;
 активізації участі загальноосвітніх навчальних закладів України в навчальній програмі Європейського Союзу "Е-Twinning Plus";
 розширення мережі літніх мовних таборів з метою вивчення іноземних мов в Україні;
 започаткування проекту підвищення фахової кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників з англійської мови;
 розвитку міжнародного співробітництва щодо залучення до викладання англійської мови іноземних фахівців, які є її носіями, у тому числі волонтерів, спрощення порядку в'їзду в Україну та перебування в Україні таких фахівців;
 удосконалення законодавства України у сфері освіти і науки щодо визначення переліку посад педагогічних, наукових та науково-педагогічних працівників у вищих навчальних закладах і наукових установах, кваліфікаційною вимогою для зайняття яких є володіння англійською мовою, а також запровадження вимоги щодо англомовної компетентності для присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань;
 запровадження поетапної сертифікації вчителів іноземних мов загальноосвітніх навчальних закладів з метою визначення згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти рівня володіння ними відповідною мовою та диференціації оплати праці залежно від фахового рівня володіння мовою;
 запровадження освітніх теле- та радіопрограм із вивчення англійської мови для різних категорій населення, проведення інформаційно- роз'яснювальної роботи щодо важливості вивчення англійської мови, ознайомлення з можливостями її використання;
 поширення практики демонстрування фільмів англійською мовою із субтитруванням державною мовою;
проведення оцінювання рівня володіння державними службовцями англійською мовою та організації мовних курсів для її вивчення, запровадження в установленому порядку кваліфікаційних вимог щодо володіння англійською мовою для відповідних посад державної служби;
 включення вивчення англійської мови до програм підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
активізації ведення англомовної версії офіційних веб-сайтів органів державної влади;
 2. Опрацювати питання щодо залучення міжнародної фінансової та технічної допомоги для реалізації зазначених заходів.
 3. Обласним, Київській міській державним адміністраціям забезпечити розроблення та реалізацію відповідних регіональних планів заходів, спрямованих на популяризацію вивчення англійської мови, передбачивши, зокрема:
проведення відповідної інформаційно-роз'яснювальної роботи, у тому числі в місцевих засобах масової інформації;
опрацювання питання щодо забезпечення доступності послуг із вивчення англійської мови;
запровадження на регіональному телебаченні освітніх програм із вивчення англійської мови;
проведення із залученням навчальних закладів, закладів культури, установ і організацій, які надають послуги з вивчення англійської мови, олімпіад, фестивалів, конкурсів та інших заходів, спрямованих на заохочення різних вікових груп населення до вивчення англійської мови, підвищення рівня володіння нею.
4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України Петро ПОРОШЕНКО
16 листопада 2015 року
   

Немає коментарів:

Дописати коментар